Úřední pravidla svatby

Svatba je pro mnohé nejkrásnější období v životě. Hlavně nevěsty to tak vidí. Nutno ale říci, že jsou i různá nařízení a úřední pravidla svatby. Co patří mezi to hlavní, na co byste neměli zapomínat? Podívejte se s námi.

Matrika je základ

Máte jasno v tom, že se vezmete? Potom je třeba vyrazit na matriku. Tedy na konkrétní úřad, který spadá pod místo, kde se chcete brát. Zde je třeba oznámit svůj záměr a doložit dva důležité dokumenty. Je to průkaz totožnosti a také rodný list. Následně zde vyplníte všechny oficiality, kde bude uvedený termín vaší svatby, ale třeba i to, jaké budete používat příjmení. Také je třeba dané dokumenty podepsat, čímž vlastně úředně potvrdíte to, co na obřadu jenom stvrdíte slovem ANO.

Bez svědků to nejde

Mezi úřední pravidla svatby patří i to, že se na ní neobejdete bez svědků. To je třeba mít na paměti. I když chcete tu úplně nejmenší svatbu, která jenom existuje, je nutné, aby na ní byla čtveřice lidí. Tedy budoucí manžel a manželka a také dva svědkové. Ti musí mít doklady totožnosti a to je vše, co je vyžadováno. Pokud to budou dvě osoby z ulice, není to problém. Je to jenom na vás.

Potvrzení oddacím listem

Důležitým dokumentem, který vznikne po svatbě a obvykle je novomanželům zapsán, je oddací list. Jedná se o oficiální potvrzení toho, že se dva lidí vzali. Jde také o potvrzení o tom, jaké příjmení budou používat, ale i potvrzení o tom, na jaké matrice jsou zapsány detaily jejich svatby.

Je třeba říci ANO

Mnozí si jistě položily otázku, co by se stalo, kdyby na výzvu oddávajícího řekli NE. Zde jsou úřední pravidla svatby jasné. Pokud by se to stalo, obřad se musí přerušit a ke svatbě nedojde. Následné opakování může být realizováno až za určité časové období. I proto nedoporučujeme tento akt riskovat, byť třeba jenom z legrace, jelikož oddávající může být poměrně přísný a bude reagovat jenom na to, co zazní.

Publikováno: 26. 01. 2018

Kategorie: Nezařazené

Autor: Denisa Veverková